Søgning

CASA udvikler og bygger Kirkebjerg

15. maj 2020

En af Tristan Capital Partners fonde (Curzon Capital Partners 5 Long-Life L.P.), har sammen med Keystone Investment Management erhvervet 208 kommende boliger i Københavnsområdet. CASA A/S leverer det nøglefærdige projekt.

Den kommende bebyggelse på i alt 16.500 m2 er beliggende i Kirkebjerg, Brøndby; et område under udvikling fra industriområde til attraktivt boligområde vest for København. Boligområdet har kort afstand til København, og de fremtidige beboere får desuden glæde af den kommende letbane. CASA er udvikler og totalentreprenør på projektet.

– Høj befolkningstilvækst og en betydelig mangel på boliger driver behovet for nye, lavenergi kvalitetsboliger i Storkøbenhavn. Bebyggelsen er af højeste kvalitet og får den bedste energimærkning. Projektet muliggør dermed fondens første finansiering med grønne obligationer. Samarbejdet med en top-udvikler som CASA A/S og vores partner Keystone gør det muligt for os at tilbyde københavnerne boliger af høj kvalitet, der er til at betale. Vi ser frem til at tilføje lignende boligprojekter til vores nordiske portefølje, siger Anne-Jan Jager, Executive Director hos Tristan Capital Partners om fondens investering.

– Vores omfattende erfaring med at udvikle boligområder som Kirkebjerg, gør det muligt for os at lave et attraktivt projekt. Der er i disse år stor efterspørgsel på boligområder som dette. Særligt efter områder tæt på Københavns centrum. Den innovative og bæredygtige bebyggelse i Kirkebjerg opføres som lavenergi, fortæller Torben Modvig, CEO hos CASA A/S.

Morten Schultz, CEO hos Keystone, Tristans partner i projektet siger om Kirkebjerg:

– Kirkebjerg-kvarteret gennemgår i disse år en større omdannelse, som blev igangsat med godkendelsen af udviklingsplanen i 2019. Med tilføjelsen af letbanestation og nabobebyggelser, forventer vi at området bliver et af de hurtigst voksende boligområder i de kommende år.

Projektet lever op til lokalplanskrav og støttes af kommunen. Byggetilladelse og efterfølgende opførelse forventes påbegyndt i år.