Beringsgaard vælger igen CASA A/S

31. marts 2020

Andelsforeningen Beringsgaard skal have renoveret 113 lejligheder fordelt på 10 opgange samt etableret 16 nye tagboliger. Til at løse den opgave har de valgt CASA A/S.

For ét år siden kunne CASA A/S fejre, at de var blevet tildelt hovedentreprisen på renoverings- og ombygningsprojektet i Andelsboligforeningen Beringsgaard Afd. 03 i Horsens. I dag kan de fejre, at de ligeledes er blevet tildelt renoveringen af andelsboligforeningens Afd. 04.

- Vi er stolte over endnu engang at have budt ind med den bedste løsning til den skarpeste pris. Renovering er et markedsområde, der er i hastig vækst hos CASA, og at vores kunder vender tilbage, er en klar indikation af, at vi leverer det rigtige til den rigtige pris, siger Torben Modvig, CEO i CASA A/S, om tildelingen af opgaven.

CASA har i senere år øget sit fokus på renoveringsmarkedet. Et marked, som forventes at udvikle sig stabilt båret frem af behovet for renovering af mange almennyttige boliger. Et godt eksempel herpå er Andelsboligforeningen Beringsgaard i Horsens, der udover at få renoveret de eksisterende boliger også vælger at få etableret helt nye taglejligheder.

Om valget af CASA som hovedentreprenør, siger forretningsfører Jørgen Pommerencke fra Beringsgaarden:

- Vi glæder os til dette udvidede samarbejde, og forventer som det er tilfældet på Midtbyen 3, at gode løsninger må komme i hus.

Hos CASA ser man frem til at komme i gang med opgaven. Byggestart forventes 1. maj 2020 og det færdige projekt afleveres medio marts 2022.

Opgaven omfatter:

• Renovering/nyindretning af 113 almene familieboliger inden for eksisterende boligareal, fordelt på 10 opgange,
  • Nedlægning/sammenlægning af 14 eksisterende boliger
  • Tagrum inddrages til 16 tagboliger,
  • I fem af de 10 opgange etableres der elevator, og der sker ombygning af lejlighederne for at forbedre tilgængeligheden,
  • Nye altaner, badeværelser, køkkener, installationer, kloak og renovering af kælder ydervægge i hele bebyggelsen.